REPATRIATION FLIGHTS

This is to inform you that Air Algérie has scheduled an additional daily flight from Paris Charles De Gaulle to Algiers. This flight operates from January 21st through February 28th and is mainly reserved for nationals traveling from outside Europe (America, Asia…).

In order to avoid Shengen visa issues, Algerian nationals living in the USA who are already registered on repatriation lists and found their names on Air Algérie link  https://airalgerie.dz/passenger-list-on-repatriation-flights/

are kindly requested to travel from any American city to Paris-Charles De Gaulle and book on flight AH 1001 Paris CDG – Algiers HB. Departure time 14.40.

Please avoid booking on these two flights:
  • AH 1011 Paris Orly – Algiers HB, Departure time 14.00
  • AH 1005 Paris Orly-Algiers HB, Departure time 15.20

نحيطكم علما أن الخطوط الجوية الجزائرية قد برمجت رحلة يومية إضافية من مطار شارل ديغول- باريس إلى مطار هواري بومدين-الجزائر العاصمة، وذلك من 21 إلى غاية 28 فيفري 2021، وهي مخصصة بشكل أساسي للمواطنين الجزائريين المسافرين إلى الجزائر من خارج أوروبا (أمريكا وآسيا…وغيرهما).

من أجل تفادي مشاكل تأشيرة شنغن, يرجى من المواطنين الجزائريين المقيمين في الولايات المتحدة الأمريكية و المسجلين في قوائم الإجلاء إلى أرض الوطن و الذين تأكدوا من تسجيل أسمائهم على رابط الخطوط الجوية الجزائرية, ، ضرورة السفر من أي مدينة أمريكية إلى مطار شارل ديغول- باريس و حجز رحلاتهم مع الرحلة AH1001 شارل ديغول –باريس نحو مطار هواري بومدين – الجزائر العاصمة توقيت الرحلة 14:40 زوالا.

يرجى تجنب الحجز على هاتين الرحلتين:

  • AH1011 أورلي – باريس نحو الجزائر العاصمة –هواري بومدين ، توقيت الرحلة 14:00 زوالا
  • AH1005 أورلي – باريس نحو الجزائر العاصمة –هواري بومدين ، توقيت الرحلة 15:20 زوالا
print

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *