International Day of Living Together in Peace- May 16

The International Day of Living Together in Peace is marked worldwide on the 16th of May of each year, upon resolution 72/130 adopted by the UN General Assembly on December 8, 2017, at the initiative of Algeria and the International Association of Sufi Alawiya (AISA).

At this occasion, the Consulate General of Algeria in New York would like to extend its warmest greetings and best wishes to all the people of the world, wishing everyone to increase their investment in the culture of peace through the impetus of love, tolerance, mutual respect and solidarity.

To consult the text of the resolution on the international day of living together in peace, click here

Happy International Day of Living together in Peace!

 

اليوم الدولي للعيش معا في سلام – 16 ماي

يتم الاحتفال باليوم الدولي للعيش معاً في سلام في جميع أنحاء العالم في 16 ماي من كل عام ، بناءًا على القرار 72/130 الذي اعتمدته الجمعية العامة للأمم المتحدة في 8 ديسمبر2017 ، بمبادرة من الجزائر والرابطة الدولية للصوفية العليا ( AISA).

و بهذه المناسبة، تود القنصلية العامة للجزائر في نيويورك أن تقدم تحياتها الحارة وأطيب تمنياتها لجميع شعوب العالم ، متمنية للجميع زيادة استثماراتهم في ثقافة السلام من خلال زخم المحبة والتسامح والاحترام المتبادل والتضامن.

للاطلاع على نص القرار في اليوم الدولي للعيش معاً في سلام ، انقر هنا

يوم دولي سعيد للعيش معا في سلام

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *