Important Announcement

Due to high demand for consular services during the summer period, the Consulate General hereby informs our community members that two (02) additional phone lines are put into service to better respond to your requests. The 02 phone numbers are:

(646) 991 9125 and  (646) 991 9238

Our Consular Departments will answer your calls Tuesday through Saturday, from 9 am to 5 pm Eastern Time. The Consulate General urges our dear fellow citizens to check our website which provide detailed information about the different consular applications in addition to after submission and tracking services. For example, you will find information about submitting a passport application, passport tracking and the pickup and delivery process.

Your understanding will help us serve you better and process your applications in a timely manner.

 

اعلان

نظرا للطلب المتزايد على مختلف الخدمات القنصلية خلال فترة الصيف، تعلن القنصلية العامة للجزائر بنيويورك أنه تم وضع خطين هاتفيين إضافيين تحت تصرف أعضاء الجالية المقيمة بدائرتنا القنصلية من أجل الإجابة على مختلف تساؤلاتكم و  إستفساراتكم. الخطين الهاتفيين هما:

(646) 991 9125 /  (646) 991 9238

تستقبل مصالحنا القنصلية تساؤلاتكم و إنشغالاتكم عن طريق الهاتف من الثلاثاء إلى السبت إبتداء من الساعة 9 صباحا إلى غاية الخامسة مساء بالتوقيت الشرقي. هذا و ندعو مواطنينا للإطلاع على الموقع الإكتروني للقنصلية العامة الذي يقدم معلومات مفصلة و وافية حول مختلف الخدمات التي تقدمها مصالحنا بالإضافة الى خدمات ما بعد الإيداع وتتبع جاهزية الوثائق. على سبيل المثال لا الحصر، تجدون في موقعنا الإلكتروني معلومات عن كيفية تقديم ملف جواز السفر وتتبع كل مراحل إستصداره إلى غاية سحبه إما بالحضور شخصيا أو عن طريق البريد.

تفهمكم يساعدنا على خدمتكم بشكل أفضل ومعالجة طلباتكم في أقصر وقت ممكن.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *